Notice: Undefined index: HTTP_45472C1 in /web/htdocs/www.martaraviglia.com/home/wp-includes/l10n.php on line 121
Vocione – www.martaraviglia.com
Menu

Vocione

Vocione
Music for Voice, Trombone and Knick-Knack

MARTA RAVIGLIA, voice
TONY CATTANO, trombone

VOCIONE is an atypical duo. Two instruments and the many struggles in dealing with such an ensemble, voice and trombone, and by performing with precision and discipline, should transcend the obstacles in order to overcome barriers that arise and to avoid any pitfalls. 

In this adventure, the protagonists, however, have developed a taste for all that is unpredictable and risky, for everything that leads to the unknown. And, therefore, VOCIONE is a daring duo in which the voice of Marta Raviglia and the trombone of Tony Cattano confront each other on an unpredictable playing field. It is the music, from time to time, that suggests strategies.

The repertoire of the duo includes, in addition to the songs of Tony and Marta, other songs taken from jazz and Brazilian tradition, spirituals, Renaissance ballads, baroque arias, and much more; everything is seasoned with irony and disenchantment. You are heard, VOCIONE, without fear of complaints from the neighbours.

Vocione
Musica per Voce, Trombone e Cianfrusaglie

MARTA RAVIGLIA, voce
TONY CATTANO, trombone

VOCIONE è un duo atipico. Due sono gli strumenti e molte le difficoltà nel confrontarsi con una formazione, quella voce e trombone, in cui il rigore esecutivo e la disciplina dovrebbero prendere il sopravvento in modo da sormontare gli ostacoli che si presentano e aggirare il pericolo.

I protagonisti di questa avventura però, hanno sviluppato un certo gusto per tutto ciò che è incerto e rischioso, per tutto ciò che conduce incontro all’ignoto. E, dunque, VOCIONE è un duo spericolato in cui la voce di Marta Raviglia e il trombone di Tony Cattano si confrontano su un imprevedibile terreno di gioco. È la musica, di volta in volta, a suggerire strategie.

Nel repertorio del duo alle composizioni di Tony e Marta, si aggiungono brani presi in prestito dalla tradizione jazzistica e da quella brasiliana, spirituals, ballate rinascimentali, arie barocche e molto altro ancora: il tutto condito con disincanto e ironia. Si fa sentire questo VOCIONE e non teme le lamentele dei vicini.

photo – Abele Gasperini

listen Mouthpiece
listen Cradle of Night

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!